PUISI PENDEK BERANTAI MERDEKA CINTA RINDU RASA SETENGAH HATI MATI

Kumpulan puisi pendek berantai Http://puisina.blogspot.com tentang cinta apa saja,kekasih,orang tua,keluarga sahabat saudara, tanah air dan bangsa, terserah yang menikmati, ini sebatas kata teman minum kopi , sumber inspirasi pelukis imajinasi, resapi nikmati .

1- "Semoga sibuk-mu dan sibuk-ku adalah sibuk yg baik. Yang membuatkan Tuhan permudahkan kita yang sedang berjuang di jalan yang baik"

2- Cinta itu ibarat sebuah rumah,
Tak perlu megah yang penting selesa tinggal didalamnya.

3- Sengaja aku kata tak rindu,
Sedangkan separuh nyawa aku perlu.

4- Memandang pun tidak mahu Apatah lagi bersembang manis seperti dahulu Mungkin sudah berubah hati Atau mungkin saja sudah ada ganti.

5- Tentang apa yang telah pergi,
Berdoalah agar kita selalu tabah.

Tentang apa yang belum tiba,
Berdoalah agar kita selalu sabar.

6- “Mencari syukur dalam tiap-tiap dugaan Tuhan, Moga ini jawapan yang terbaik.”

7- "Tanpa kau sedari, kau sudah mengajar aku erti redha. Sungguhpun aku merindui kehidupan laluku, namun aku harus berdiri sendiri."

8- Cita-citaku sederhana, hanya ingin selamat pulang dari kerja dan menyaksikan senja habis sambil berbicara di sampingmu.

9- "Aku ingin bahagia dalam restu Tuhan. Dan semoga kamu adalah salah satu kebahagian yang Tuhan restukan"

10- Perlahan lahan aku undur diri Untuk mengajar kau berdiri diatas kaki sendiri Usah rindu bila tiada disisi nanti Aku cuma pemecah sepi.

11- Aku cuma diam.
Tak menyapamu bahkan di hari istimewa,
Bukan karena aku kehilangan kepedulianku,
Cuma kerana aku kehilangan keberanianku.

12- Maaf Diri ini tak sentiasa ada Untuk penuhi ruang dan masa Maaf Pernah membahagiakan Lalu mendukakan Maaf.

13- Jangan paksa diri melupakan Jangan ajar diri berdendam Tapi didik hati dengan memaafkan Tak apa Biarpun masanya lama.

14- Masih ingat dimana kita sama - sama bersiap cantik hanya untuk minum segelas air tanpa makan dan kenyang disuap suara dan pandangan mata?

15- "Kalau kita terkorban kerana cinta, kita jangan heret orang lain untuk merasa apa yang kita rasa. Tuhan tu adil."

16- Kerana setelah hilang, Mungkin baru tersedar sayang, Bisu kerana kelu, Beribu kali dibilang sayang, Masih terbuang.

17- "Kadang kadang hidup ini dihilangkan sekejap apa yang kita ada, supaya menghargai hal-hal dulu yang langsung tak ambil peduli."

18- Katanya sayang Kemudian hilang Katanya selalu rindu Tapi terus diam membisu.

19- Kerana ego Kita pura pura merajuk Kerana ego juga Kita pura pura tak kisah Sebenarnya kita lupa sedang berpura pura hingga hilang semuanya.

20- "Untuk mencapai bahagia berusahalah, kerana berjalan itu asalnya daripada satu selangkah"

21- Berjalanlah perlahan - lahan
Sampai satu saat kau dah jauh berjalan
Dengan tanpa sedar kau sudah boleh berlari
Tanpa dia.

22- Sahabat, Ingatkah saat awal perjumpaan kita, Aku berharap kau tak akan melupakannya, Walau sekadar didalam doa hari-hari kita.

23- Kehadiran kau buatku ceria sehari dua ini;
semoga kau ceria sentiasa disampingnya nanti.

24- Semoga Tuhan menjaga hati kita dan terus setia pada doa yang tak pernah kita lupa dan semoga kau sentiasa dilindungi Allah. Selamat Berbuka.

25- I lost someone Who didn't love me But you lost someone Who truly loved you.
Advertisement